maanantai 16. heinäkuuta 2012

Cake-lehti

SLY19 -ringissä on kiertänyt Cake Craft and decoration -niminen lehti (toukokuun numero) ja tämän kuun SLY-paketin mukana lehti saapui minulle. :) Lehti on englanninkielinen, mutta varsin hyvin olen saanut siitä selvää ja itse asiassa tämä lehti onkin hyvää kielikylpyä leivontasanaston puolesta.

Eniten itseäni tässä lehdessä kiinnostivat erilaiset kukkakoristeet, joiden teko-ohjeita löytyi lehdestä parikin kappaletta.




Näiden kukkasten lisäksi lehdessä pisti silmään kiva kakkuidea: Kokonaisia marjoja kakun täytteessä. Tästä ideasta saa varmasti ihania kesäkakkuja, kun käyttää tuoreita marjoja! 

3 kommenttia:

  1. Tuota kakkua olen kokeillut miniluumuilla, sekä keltaisilla karviaisilla - ja hyvältä maistui !
    Kiitos, kun teit postauksen lehdestä !

    VastaaPoista
  2. Kukien teossa onkin opettelua.

    Tuosta kakusta vielä, noiden kokonaisten marjojen lisäksi tuossa kakussa on kiva tuo täytteen piilossa olo. Eli kun ei ole vielä kakkua leikattu niin näyttää siltä niin kuin ei olisi mitään täytettä. Tuollaisen saa tehtyä tällä vuoalla http://www.lakeland.co.uk/15096/Silverwood-Victoria-Surprise-Cake-Set
    Monesti olen miettinyt ostaisiko tuon mutta vielä olen onnistunut välttämään :D

    VastaaPoista
  3. Aivan totta... Kiitos vuokavinkistä, mahtavaa! :D

    VastaaPoista